FANDOM

Anime (jap. アニメ animacja) - japoński skrót angielskiego wyrazu animacja. W Japonii terminem tym określa się wszystkie filmy i seriale animowane. Poza tym krajem dotyczy ono tylko japońskiej animacji.

Fabuła anime jest zazwyczaj fikcyjna, a same animacje często powstają na podstawie mang.

Anime charakteryzują się dużą rozmaitością. Możemy spotkać produkcje przeznaczone dla mężczyzn, kobiet, konkretnej grupy wiekowej, itd. Odnośnie sposobu rysowania, postacie posiadają duże oczy (przynajmniej kobiety), ich włosy są charakterystycznie cieniowane, a w czasie różnych gagów bohaterowie rysowani są w stylu SuperDeformed.

Wyróżniki Edytuj

Większość anime łączy w sobie elementy kilku gatunków i wiele tematów, co znacząco utrudnia ich klasyfikację. Najczęściej wybiera się te najbardziej widoczne. Przykładowo anime skupiające się na wyścigach, ale ukazujące jednocześnie tragedie bohaterów, powinno zostać przyporządkowane do tych dwóch gatunków. Dobierając gatunki i tematy, najlepiej odpowiedzieć sobie na pytanie: "Czy gdybym szukał/a anime o ..., czy wybrałbym/wybrałabym ten tytuł?"

Gatunki Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Gatunki anime.

Ciekawostki Edytuj

W 2006 roku National Child Exploitation Coordination Centre of Canada (Państwowe Centrum Koordynacji Dzieci w Kanadzie) uznało wszystkie anime i mangi za hentai, niepoprawnie interpretując ich treść. Skargi na niewłaściwie sformułowania zawarte w artykule spowodowały, że NCECC powróciło do tej sprawy. Dokument został zlikwidowany.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki