FANDOM

Bakugan: Młodzi wojownicy (jap. 爆丸バトルブローラーズ Bakugan Batoru Burōrāzu?, ang. Bakugan Battle Brawlers) – japońska seria animowana wyprodukowana przez TMS Entertainment i Japan Vistec w reżyserii Mitsuo Hashimoto. Historia opowiada o życiu stworzeń zwanych Bakugan i młodzieńcach, którzy rywalizują ze sobą i do walk używają tychże istot. Jej kontynuacja zatytułowana Bakugan: Młodzi wojownicy − Nowa Vestroia po raz pierwszy została wyemitowana w Japonii rok od jej premiery w USA.

Fabuła Edytuj

Historia zaczyna się w intro pierwszego odcinka. Pewnego dnia, niespodziewanie elementy wymiaru zwanego Vestroią spadły z nieba na całym świecie w postaci kart. Ziemskie dzieci i nastolatkowie uznały je za nieszkodliwe, wymyślono więc grę, którą nazwano Bakugan, do której powstał ranking najlepszych z najlepszych. Z samego początku na szczycie znajdował się Shun Kazami, lecz później palmę pierwszeństwa przejął tajemniczy Maskarad. Bakugany to potężne istoty, zamknięte w formach kulistych, które dopiero po wyrzuceniu na pole bitwy przyjmują swą prawdziwą postać. Każdy z Bakuganów należy do jednej z Sześciu domen, czyli żywiołów, z którego czerpie swoje siły. Istnieje sześć takich domen, mianowicie: Pyrus – ogień, Haos – światło, Ventus – wiatr, Aquos – woda, Darkus – ciemność, Subterra – ziemia. Przez pierwsze pół roku istnienia gry była ona zwykłą rozrywką. Jednak pewnego dnia pojawił się Maskarad, zamaskowany gracz, walczący domeną Darkusa, a także posiadacz Kart Zagłady. Każdy (oprócz Dana Kuso) jednak, który stanął z nim w szranki przegrywał a za pomocą Karty Zagłady wysyłał Bakugany przegranego do Wymiaru Zagłady, z którego nie ma powrotu. Ważne jest również to, iż młody gracz Bakugana – Daniel Kuso – podczas walki z niejakim Shujii'm, jest świadkiem dziwnych zjawisk w Vestroi – ojczystym świecie wszystkich Bakuganów. Widzi tam walkę Dragonoida Pyrusa i Kosiarza Strachu Darkusa. Walka nagle przenosi się na Ziemię, na Pole Bitwy Dana i jego przeciwnika. Dragonoid przypadkiem dostaje się w ręce Chłopaka. Ów Bakugan potrafi mówić, co było uważane dotychczas za niemożliwe. Z początku nie jest przekonany do nastolatka. Parę tygodni wcześniej Daniel założył wraz z internetowymi przyjaciółmi grupę Młodych Wojowników Bakugan (w których skład wchodzą: Daniel Kuso, Runo Misaki, Shun Kazami, Marucho Marukura, Alice Gehabich oraz Julie Makimoto, a w połowie serii także Joe Brown). Muszą oni powstrzymać Maskarada, dziadka Alice − Michaela, zwanego Hal-G, i głównego wroga – Bakugana Nagę - sprawcę destabilizacji układu mocy świata Bakuganów. Młodzi Wojownicy wraz ze swoimi rozmawiającymi Bakuganami muszą sprostać wielu przeciwnościom, by na koniec dotrzeć do Nagi, pokonać go i uratować zarówno Świat Ludzi jak i Vestroię przed absolutną zagładą.

Linki zewnętrzne Edytuj

Oficjalne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki