FANDOM

Bakuman - seria telewizyjna na podstawie mangi autorstwa Tsugumi Ohby z rysunkami Takeshiego Obaty. Postaci do anime zaprojektował Tomoyuki Shitaya.

Fabuła Edytuj

Historia rozpoczyna się gdy Moritaka Mashiro, student zostawia w sali lekcyjnej swój zeszyt zawierający rysunki przedstawiające sympatię Miho Azuki. Spostrzega swój błąd i wraca do szkoły, gdzie czeka na niego Akito Takagi trzymający w dłoni zapomniany notes. Wywiązuje się rozmowa, w trakcie której Takagi przekonuje Mashiro, że Azuki na pewno odwzajemnia jego uczucia i nie powinien się z nimi ukrywać. Stara się go też przekonać by zilustrował historię, którą Takagi napisał. Mashiro waha się, gdyż pamięta historię swego wuja - mangaki, który przez pracę powoli odrzucił społeczeństwo i umarł z przepracowania.

Takagi namawia Mashiro, by udali się razem do Azuki i żeby powiedział jej o swoich uczuciach. Wyruszają w stronę domu Azuki, gdzie Takagi opowiada dziewczynie o ich planach zostania profesjonalnymi mangakami, przy czym dowiaduje się, że i ona ma zamiar związać swoje życie z anime, pragnie zostać seiyū. Mashiro decyduje się wyznać dziewczynie swoje uczucia. Wprawia ją tym w osłupienie, ale ta zgadza się poślubić chłopaka, jeśli obojgu uda się spełnić ich marzenia. Od tej pory celem Mashiro jest stworzenie mangi, w serialu w którym Azuki mogłaby dubbingować. Mają sporą szansę na sukces. Takagi i Mashiro chcą zostać najpopularniejszymi twórcami mangi w czasopiśmie Weekly Shonen Jump.

Po wysłaniu do wydawnictwa Shueisha wielu probnych projektów, otrzymują propozycję pierwszej publikacji - Detektywa Trapa, która po pewnym czasie zostaje odwołana z powodu spadającej popularności. Młodzi twórcy abiorą się za kolejne dzieło, tym razem wybór pada na komedię, którą nazwali Run, Daihatsu Tanto!. Dochodzą jednak do wniosku, że komedia nigdy nie będzie na tyle popularna aby zdobyć rynek anime, więc porzucają i ten projekt. Rozpoczynają pracę nad trzecim, The Perfect Crime Party, który przynosi im coraz większą popularność. W czasie trwania serii Takagi pomaga przy tworzeniu nowej serii, a Mashiro postanawia wziąć udział w konkursie zorganizowanym przez wydawnictwo na najlepszą historię miłosną. Oprzec chce ją na historii uczucia do Azukę.

Linki zewnętrzne Edytuj

Inne źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki