Wikia

Animanga Wiki

Czarodziejka z Księżyca

Komentarze0
216stron na
tej wiki
Sailorki.jpg

Wiki-wordmark.png

Czarodziejka z Księżyca Wiki

Data założenia wiki: 26.06.2007
Licznik stron: 1578

Aktualizowano: 23.11.2013

Gatunek:
Magical girlsIcon_-_Search.png, KomediaIcon_-_Search.png, RomansIcon_-_Search.png, FantasyIcon_-_Search.png
Media:
Anime, Manga, Film, Live Action, Gra

Czarodziejka z Księżyca (jap. 美少女戦士セーラームーン Bishōjo senshi Sērā Mūn?, pol. Piękna wojowniczka Sailor Moon; ang. Sailor Moon) – seria stworzona przez mangakę Naoko Takeuchi. Czarodziejka z Ksieżyca przedefiniowała gatunek magical girl, jako że poprzednie bohaterki tego gatunku nie wykorzystywały swoich mocy do walki ze złem, a stało się to jednym ze standardowych archetypów tego gatunku[1].

Historia serii skupia się na odrodzeniu obrończyń królestwa, które kiedyś rozciągało się w Układzie Słonecznym, oraz przedstawia ich walkę z siłami zła. Głównymi postaciami są Sailor Senshi (jap. セーラー戦士?) (nazywane w Polsce Czarodziejkami, czy też wojowniczkami) – nastolatki, które mogą przekształcić się w bohaterki. Ich imiona pochodzą od Księżyca i nazw planet Układu Słonecznego. Użycie słowa "Sailor" pochodzi od stylu dziewczęcych mundurków szkolnych popularnych w Japonii, strój marynarski (jap. セーラー服 sērā-fuku?, sailor fuku), na których Takeuchi wzorowała mundury wojowniczek. Elementy fantastyki w serii są mocno symboliczne, często oparte na mitologii.

Przed powstaniem mangi Czarodziejka z Księżyca, Takeuchi stworzyła mangę Hasło brzmi: Sailor V, której akcja koncentruje się wokół tylko jednej wojowniczki – Minako Aino. Autorka opracowała pomysł, gdy chciała stworzyć uroczą serię o dziewczętach w przestrzeni kosmicznej, a jej redaktor zasugerował, że powinna ubrać je w sailor fuku[2]. Gdy zaproponowano stworzenie serii anime o Czarodziejce V, koncepcja została zmodyfikowana przez Takeuchi tak, aby Czarodziejka V stała się już tylko jedną z członkiń zespołu. Powstała manga połączyła elementy popularnego gatunku Magical Girl i Super Sentai, które Takeuchi podziwiała[3], czyniąc Czarodziejkę z Księżyca jedną z pierwszych serii łączących oba te gatunki.

Rezultatem mangi było powstanie spin-offów oraz innych rodzajów mediów, w tym bardzo popularne anime, jak i produkcje muzyczne, teatralne, gry wideo oraz seria Live Action. Chociaż większość pojęć we wszystkich produkcjach pokrywa się, często występują znaczne różnice, a więc ciągłość między tymi formami pozostaje ograniczona.

Chińskie Bajeczki Edytuj

No więc. Anime (inaczej zwane chińskimi bajeczkami) ludzie którzy to oglądają nie mają nic innego do roboty. Nie dość,że w anime są zjebane,zboczone,lesbijskie,gejowskie sceny.. to jeszcze dzieci 6-11lat to lubią hah szczam XD

Linki zewnętrzne Edytuj

Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. ChristinaCarpenter:Sailor Moon(ang.).THEM Anime Reviews 4.0.[dostęp 2012-08-25].
  2. Szablon:Cytuj książkę
  3. CharlesMcCarter:Public Interview with Takeuchi Naoko(ang.).[dostęp 2012-08-25].

Więcej od Wikii

Losowa wiki