FANDOM

Kuroko no Basket (jap. 黒子のバスケ Kuroko no Basuke?, znane też jako Kuroko’s Basketball) – japońska manga napisana i zilustrowana przez Tadatoshiego Fujimaki. Od grudnia 2008 roku ukazuje się w tygodniku Weekly Shōnen Jump. Manga opowiada historię szkolnej drużyny koszykówki, która stara się wygrać zawody ogólnokrajowe. Na jej podstawie studio Production I.G wyprodukowało anime, nadawane od 7 kwietnia 2012 do 22 września 2012.

Fabuła Edytuj

Parę lat temu drużyna koszykówki Gimnazjum Teikō bardzo wzrosła w siłę, co pozwoliło im pokonać pozostałe drużyny. Gracze z pierwszego składu zostali nazwani Cudownym Pokoleniem (Kiseki no Sedai). Po ukończeniu gimnazjum Cudowne Pokolenie rozeszło się, gdyż każdy zawodnik wybrał inną szkołę średnią z dobrą drużyną koszykarską. Jednak z Cudownym Pokoleniem wiązała się pewna plotka. Mało kto wiedział, że istniał jeszcze jeden zawodnik – szósty, Widmowy Gracz. Ta tajemnicza osoba, jest obecnie uczniem pierwszej klasy Liceum Seirin, szkoły nowej z dość dobrą drużyną koszykarską, aczkolwiek mało znaną. Obecnie Tetsuya Kuroko, szósty zawodnik Cudownego Pokolenia i Taiga Kagami, utalentowany gracz, który większość swojego życia spędził w Ameryce – kolebce koszykówki, postawili sobie za cel, sprawić, żeby ich liceum wygrało zawody ogólnokrajowe, pokonując przy tym, po kolei wszystkich kolegów, ze starej drużyny Kuroko.

Linki zewnętrzne Edytuj

Inne źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki