FANDOM

Ruchomy zamek Hauru (jap. ハウルの動く城 Hauru no ugoku shiro?) – pełnometrażowy film anime z 2004 roku w reżyserii Hayao Miyazakiego, nominowany w 2006 roku do Oscara w kategorii najlepszy film animowany.

Fabuła Edytuj

Osiemnastoletnia Sophie pracuje w sklepie kapeluszniczym, należącym do jej zmarłego ojca. Pewnego dnia, podczas rzadkiej wyprawy 'na miasto' Sophie nieoczekiwanie napotyka przystojnego czarnoksiężnika Hauru - dwaj żołnierze zaczepiają Sophie, chcąc zaprosić ją na randkę, wbrew jej woli- jednak Hauru pojawia się w odpowiedniej chwili i ratuje Sophie od konieczności posiedzenia towarzyskiego z wojakami. Wieczorem tego samego dnia w sklepie kapeluszniczym, w którym pracuje Sophie, zjawia się zła Wiedźma z Pustkowia i zamienia bohaterkę w 90-letnią staruszkę. Sophie postanawia, iż nie pozostanie w rodzinnym mieście ani chwili dłużej (podejrzewając, iż nikt nie zrozumie faktu, że postarzała się w tak szybkim tempie- ani, że proces starzenia się mógł być wynikiem czaru) -wyrusza zatem na pustkowie. Na pustkowiu, dzięki pomocy napotkanego na bezdrożu Stracha na Wróble, napotyka Ruchomy Zamek Hauru, gdzie zatrudnia się jako pomoc domowa w charakterze sprzątaczki. Szybko zaprzyjaźnia się z mieszkańcami zamku – z ośmioletnim Markiem oraz wprawiającym zamek w ruch, demonem ognia Calciferem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki