FANDOM

Toradora! (とらドラ!) – seria powieści z gatunku light novel napisanych przez Yuyuko Takemiya z ilustracjami autorstwa Yasu. Seria składa się z 10 tomów i wydawana była przez ASCII Media Works. Wydane zostały również trzytomowy spin-off ze stosownym tytułem Toradora Spin-off!. Mangowa adaptacja rysowana przez Zekkyō wydawana była z początku w magazynie Dengeki Comic Gao!, następnie w Dengeki Daioh. W Polsce manga będzie wydawana przez wydawnictwo Studio JG[1].

Tytuł Toradora! pochodzi od imion dwóch głównych bohaterów, Taigi Aisaki i Ryūji Takasu. Taiga brzmi jak tiger po angielsku, a tygrys po japońsku to tora (とら?). Ryūji dosłownie oznacza syn smoka po japońsku, a transkrypcja angielskiego słówka dragon na japoński to doragon (ドラゴン).

Fabuła Edytuj

Historia rozpoczyna się wraz z głównym bohaterem, Ryūjim Takasu, rozpoczynającym drugi rok w liceum. Pomimo jego dobrotliwej natury, jego spojrzenie sprawia, że jest uznawany za młodocianego przestępcę lub członka yakuzy. Z tego powodu pozbawiony jest nadziei na szansę poznania towarzyszki życia – ani tym bardziej na zwiększeniu swego grona przyjaciół. Nic nie zapowiada, aby ta sytuacja miała się zmienić, gdy nagle okazuje się, że został przydzielony do tej samej klasy co jego najlepszy przyjaciel – Yūsaku Kitamura. To pomaga mu udowodnić nowej klasie, że jego wygląd nie przedstawia jego prawdziwej osobowości. Razem z nim uczęszczać będzie Minori Kushieda, pełna energii dziewczyna, w której Ryūji jest potajemnie zakochany. I wtedy niespodziewanie poznaje Taigę Aisakę – najlepszą przyjaciółkę Minori, a za razem najbardziej niebezpiecznego awanturnika w szkole (o czym Ryūji szybko się przekonuje). Z powodu jej niskiego wzrostu i zadziornego charakteru otrzymała przydomek Tenori Tiger (手乗りタイガー, Te Nori Taigā), co oznacza – kieszonkowy tygrys.

Z początku Taiga jest wrogo nastawiona do Ryūjiego. Jednak gdy chłopak przez przypadek dowiaduje się, że Taiga jest po uszy zadurzona w Kitamurze, a ona odkrywa jego potajemną miłość do Minori – zmieniają swoje nastawienie do siebie. W efekcie zawiązują sojusz, obiecując sobie pomoc i wsparcie przy zdobyciu wzajemności w ich upragnionych związkach.

Linki zewnętrzne Edytuj

Oficjalne Edytuj

Inne źródła Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Nowy tytuł od Studia JG - Toradora!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki